FAKTA OM VORES HAVN

Skærmbillede 2019-09-12 kl. 17.33.17.png
VORES HAVN.

Bådklubben Guldborgsund råder over en del af Nykøbing F. Lystbådehavn.
Vores pladser ligger ved hovedbroen, samt i det Nordlige bassin ved Nordbroen.
Alle vores pladser er markeret med Gul farve på broerne, og de har numrene fra 101-170.
Derudover råder vi over eventuelt ledige pladser i kanalhavnen. Disse pladser fordeles i samarbejde med de 2 øvrige klubber i Lystbådehavnen Nykøbing F. AMBA.

En livlig handelsby

Havnene ligger midt i Guldborgsund, lige op til landsdelens største handelsby. I Nykøbing Falster finder man mange spændende kulturelle oplevelser og aktiviteter. Sommeren er præget af sommerrevy, torvejazz, og i første uge af august: Nykøbing Falster Festuge. På den anden side af Guldborgsund finder man Middelaldercentret, hvor man kan opleve middelalderen helt tæt på. Lystbådehavnen ligger ved siden af Slotsbryggen, et nyt moderne område, hvor der både er shopping, cafeer og biograf.

Gode havnefaciliteter

I bunden af Slotsbryggen findes der nu Marinediesel og benzin, men området skal besejles med yderste forsigtighed og kun med ringe dybgang. Kontakt havnefogeden for yderligere information.

Endvidere er der mulighed for madlavning i begge klubhuse på havnen og der er hyggelige grillpladser på og ved terrasserne omkring klubhuset. Her kan I nyde jeres lækkerier med udsigt over sundet.

Anløb af havnen

Bådklubben Guldborgsund har ca. 70 pladser og ligger godt 1 km nord for Kong Frederik lX’s Bro (klapbro). Fra nord begrænses anløbsmulighederne af Guldborgbroens åbningstider, og fra syd af åbningstiderne for Kong Frederik IX's Bro. OBS Ved større dybgang end 2,2 m, kontakt havnekontoret for anvisning af plads. Der må ikke fortøjes lystbåde ved trafikhavnens kajer.

Udflugter

Ca. 1,5 km fra havnen ligger stationen, hvorfra der går tog mod København, Næstved og Nakskov. Ca. 5,5 km fra havnen ligger Middelaldercenteret med spændende oplevelser fra omkring år 1400. Et besøg værd for hele familien.

Legeplads.

Ca. 500 m. fra havnen finder I "Evigheden" som er en fantastisk legeplads for børn og barnlige sjæle.
Pladsen ligger lige overfor byens bibliotek på den plads som tidligere husede byens glorværdige gamle stadion, hvor mange drabelige kampe i byens storhedstid i dansk fodbold, blev udkæmpet.

Faciliteter på havnen i øvrigt.

På havnens område, forefindes Toiletter som ved hjælp af kode, kan benyttes af alle, klubbens medlemmer samt gæstesejlere.
Kode modtages på kvitterings mail, straks efter at betaling

for overnatning er sket.

Ligeledes forefindes Wi-fi, hvortil der også, modtages kode

straks efter betaling.

Gæsteleje.

Betaling af gæsteleje foregår via HARBA, og den letteste metode er at benytte følgende QR kode, som straks leder hen til betalings side på internettet.

Her skal oplyses bådens navn, længden, samt pladsnummer således at vi kan identificere de enkelte indbetalinger.

For at kunne udstede kvittering, så skal der ligeledes påføres

emailadresse samt tlf. nummer.

Har man installeret HARBA's App kan denne selvfølgelig også benyttes.

I undtagelses tilfælde, forefindes der ved postkasse foran klubhuset enkelte kuverter, hvori der kan lægges kontant betaling.

Priser 2023

0,00 m. - 9,00 m.        175,00 DKK  25 Euro

9,00 m. - 12,00 m.      210,00 DKK  30 Euro

12,00 m. - 15,00 m.    260,00 DKK  37 Euro

15,00 m. - 0,00 m.      320,00 DKK  46 Euro

Direkte til betalings side kan også opnås via dette Link.

Opdateret 23.04.23

Bar kode.pdf kopi.png